Girişimci Parkı Forum

İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - Orhan ARI

Sayfa: 1
1
Herkese merhaba.
Sizlere ISS'ler hakkında biraz genel bilgi, hızları ve paket fiyatları ile ilgili bilgi vereceğim.

Ülkemizde önde gelen ISS'ler: (Alfabetik sıralama, Steam Community)
  • Demiroren Tv Digital Platform Isletmeciligi A.s.
  • Millenicom GmbH
  • Superonline ADSL
  • Turk Telekom
  • Turkcell
  • Turkcell Superonline
  • TurkNet
  • Turksat
  • Vodafone Telekomunikasyon A.S.
  • Vodafone Turkey

Henüz 7 - 8 yıl öncesine kadar yerelde Türk Telekom (birleşme öncesi eski adıyla TTNET), D-Smart, Turksat Kablonet rağbet gösterirken, yeni yatırımlar ve kampanyalar sonrası Türk Telekom'un altyapıdan kaynaklanan tekelliği yavaş yavaş sonlandı ve kullanıcılar artık alternatif aramaya başladılar.
Minimum 2 yıllık taahhütler, kullanıcılar için ciddi bir hareketsizlik sağlıyor. Mevcut fiyatlandırmalardan ve hizmetten memnun olmayan kullanıcılar, abonesi olduğu ISS'lerden sözleşmelerini feshetmek istediklerinde ciddi miktarlarda cayma bedelleri ile karşılaşıyorlar.

Örnek olarak, Türk Telekom 275₺'lik bir paketi, 196,10₺ indirimle 78,90₺'ye veriyor. 16 Mbit yalın paket için geçerli olan bu ücretlendirmelere ek olarak 11₺ vergiler ile birlikte 89,90₺'ye geliyor. Üzerine bir de modem isterseniz +9₺ daha ödemeniz gerekiyor.
Diyelim herhangi bir sebeple aboneliğinizi feshetmeniz gerekti. Sözleşmenin başladığı tarihten itibaren, size sağlanan indirimler ve faydaların tahsil edilmemiş kısmının toplamı sizden tahsil edilecektir. Ancak; taahhüt kapsamında tahsil edileceği belirlenen hizmet bedellerinin, henüz tahakkuk etmemiş kısmının toplamının bu tutardan düşük olması halinde, düşük olan tutar size faturalandırılacaktır.
Yani diyelim 24 aylık taahhüt kapsamında siz firmadan 5 ay hizmet aldınız. Size 5 aylık indirim hizmet bedelleri yansıtılacaktır. Bu da 1000₺'ye yakın bir cayma bedeli demek. Eğer siz, 20. hizmet ayınızda çıkarsanız, kalan 4 aylık kısmın, diğer toplam aydan düşük olmasından sebep, size 4 aylık bir bedel yansıtılacaktır. 5 ay hizmet al, beğenme ve 1000₺'ye yakın bedel öde. 10. - 12. aydan hiç bahsetmiyorum bile.
Sormak lazım; 275₺'lik bir paketi 78,90₺'ye verebiliyorsan, neden bu kadar yüksek bir indirim bedeli yapıyorsun? Müşterilere gerçekten avantaj sunmak mı, yoksa "indirim" adı altında onların aboneliklerini feshetmek istediklerinde yüksek cayma bedelleri ile "caymalarından caydırmak" mı?

Şahsen, 10 yıldan fazla ikamet ettiğim mahallede, bir kez olsun (bir binanın yıkılma işleminde kutunun parçalanması haricinde) altyapı yatırımı yapılmadı. En azından bizim gördüğümüz buydu. Turkcell Superonline gelip kazı yaptı, Vodafone NET'de aynı şekilde. Biz talep ettiğimizde ise "sonlandırıcıların bedelinin yüksek olduğunu, bir binada x kadar kişinin talep etmesi gerektiğini" söylüyorlardı. Karşı binanızda fiber var ve siz ağızınızın suyu akarak onlara bakıyorsunuz. Çok yakındasınız ama dokunamıyorsunuz, çok saçma.
Reklamlara Ronaldo'yu çıkarıp bizlere bir şey iddia etmenize gerek yoktu. O saçma reklamlara harcayacağınız paralar ile düzgün bir yatırım ve satış sonrası destekler ile müşterilerinizin memnuniyetini arttırsaydınız, bugün bu halde olmazdık.
Altyapı konusunda bir sorununuz olduğunda, şükür ki sözleşmeniz bir işe yarıyor ve siz hizmet alamadığınız için mecburen gelip yapmak zorunda kalıyorlar. Yoksa kimse sizin özel olarak hızlı internet almanız için gelip asfaltı kazmaz. Bizim mahallede, 6 - 7 yıl önce bayağı uzun bir mesafede asfaltlama çalışmaları yapıldı. Öyle ki trafiği bile kapatmışlardı ve yol kadar geniş bir araçla işlemlerini yapıyorlardı. Aradan biraz vakit geçtikten sonra Turkcell Superonline geldi ve kazdı. Sonra başkası falan filan... İnsan sormadan edemiyor; neden zamanında birlikte hesaplamalar ve fikir alışverişi yapıp, altyapı ihtiyaçlarını giderip asfaltlama yapılmadı? Çünkü belediye kazıya izin vermiyor veya ücretlendirmelerden dolayı ISS'ler zor durumda kalıyor. Herkes suçu birbirine atma peşinde.

Komik download, bundan da daha komik olan upload sayıları ile hizmet veriyorlar. 800 Kbps upload da nedir?
Tutturmuşlar bir 16 Mbit diye, temelde en düşük paket adı altında hizmet veriyorlar. Sonra "Altyapınız mı yok? İnternet hızınız mı yetmiyor?" diye lanse ederek SuperBox'lar, RedBox'lar piyasaya çıkardılar. Özellikle de Vodafone'un RedBox reklamı çok komik. Aile içerisinde sırf çocuklarının görüntülü görüşme işi var diye interneti kullanmıyorlar. ADSL altyapısına sahip herkes öyle aslında. Arkadaşınıza herhangi bir platformdan video göndermeye çalışın bakalım, aynı anda başka cihazdan da interneti kullanmaya çalışın; aaa, bağlantı hatası hatası mı aldınız? Korkmayın video 3 dakika sonra gidince rahatlayacaksınız. Daha "hızlı" bir çözümü var; Wi-Fi bağlantınızı kapatın ve 4.5G ile deneyin. Çok daha hızlı gönderirsiniz. 3 - 5 dakika yerine 10 saniye.

Bu internet kutucuklarını ayrı bir konuda anlatacağım, onlar da kendi içerisinde bir "efsane" çünkü.

Gelelim günümüzdeki sıkıntılara. Biliyorsunuz pandemi sürecinde yasaklardan dolayı herkes evlere kapanmak zorunda kaldı ve internet kullanımları bir hayli arttı. Buna bağlı olarak şebekeler de öyle. Hatırlıyor musunuz? 26 Eylül 2019'da yerel saatle 13:59'da İstanbul'un güneybatısını sarsan 5.8 büyüklüğünde bir deprem olmuştu ve şebekeler o gün bir süre kilitlenmişti. Allah korusun daha ciddi bir durum olsa iletişim olarak ciddi sıkıntılar yaşayacağız demekki.
Yine pandemiden dolayı yüz yüze eğitimlere zorunlu olarak ara verildi. Peki bu eksiklik nasıl kapatılacaktı? Uzaktan eğitimle.
Altyapılarıyla hava atan ISS'lerin rezilliğini şimdi çok daha iyi gördük. %90 - 99 diye kapsama oranı veren firmalara nasıl oluyor da halen daha müşterilerden şikayet geliyor anlamış değilim.
Şehir merkezlerinin dışında ciddi anlamda mobil ve ev interneti sorunu yaşanıyor. Küçücük çocuklar, dağların tepesine tırmanıp oradan eğitim görmeye çalışıyorlar. Bu rezillik bize bir bu kadar daha yeter.


Görsel: İHA

Sayfa: 1